سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و معایب چربی گیر فایبرگلاس

 

طراحی چربی گیر فایبرگلاس مزایا و معایب چربی گیر فایبرگلاس :

در حالی که ممکن است شما با اصطلاحات مختلف از چربی گیر آشنا شوید و دچار سردرگمی و ابهام گردید، اما خیالتان راحت باشد که همه چربی گیرها از طریق یک روش اصلی برای حذف انواع روغن ها ، چربی ها و ... استفاده می کنند. چربی گیر های فایبرگلاس و یا سایر چربی گیرها  که مواد FOG    را از آب خارج می کنند با استفاده از  تفاوت چگالی آب و گریس فرایند چرب زدایی را انجام می دهند. با یک مثال این مسئله را برای شما توضیح خواهم داد. به احتمال زیاد این تفاوت چگالی روغن و آب  را در عمل مشاهده کرده اید. اگر یک سس سرکه بالزامیک و روغن خوشمزه را تکان داده اید ، می دانید که این دو مدت زیادی با هم بصورت محلول یکدست نمی باشند. حتی پس از مخلوط کردن شدید ، آنها سرسختانه تفکیک می گردند و به لایه های خود جدا می شوند. طراحی چربی گیر فایبرگلاس و سایر چربی گیرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از آنجا که روغن ها ، چربی ها و گریس ها همیشه به سطح آب می رسند ، لوله ای که زیر سطح آب فرو می رود می تواند آب جدا شده از مایعات FOG را بیرون بکشد. لجن و دیگر ضایعات مواد غذایی غیر FOG به سرعت در کف مخزن چربی گیر فایبرگلاس فرو می روند.

چرا چربی گیرهای فایبرگلاس شکست می خورند؟ ( معایب چربی گیر فایبرگلاس ) :

چربی گیرهای فایبرگلاس حداقل بیشتر چربی گیرها برای همیشه دوام نمی آورند. درک اینکه چرا برخی از چربی گیرها خراب می شوند ممکن است به کارآمد نگه داشتن رهگیر( چربی گیر فایبرگلاس ) فعلی شما کمک کند. اگر به دنبال یک چربی گیر جدید هستید، درک دلیل خرابی آنها ممکن است به شما کمک کند انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید.

خرابی چربی گیر فایبرگلاس  به معنای یکی از این دو چیز است:

1-چربی گیر به دلیل اینکه به نوعی آسیب دیده است به درستی کار نمی کند.

2-چربی گیر به درستی کار نمی کند زیرا کارایی آن کمتر شده یا از محدودیت های عملکرد خود فراتر رفته است.

چربی گیرها  بسته به اینکه از چه متریالی ساخته شده اند، نقاط ضعف و نقاط خرابی متفاوتی دارند. این مواد بر دوام یک چربی گیر خاص تأثیر می‌گذارند و اغلب بر نحوه طراحی آن تأثیر می‌گذارند. انتخاب های طراحی نیز به نوبه خود بر قابلیت اطمینان و دوام یک چربی گیر تأثیر می گذارد. از آنجایی که بتن مشکلات خوردگی زیادی دارد، ماده ای مانند فایبرگلاس که این مشکلات را ندارد، ممکن است انتخاب بهتری برای ساخت چربی گیرها به نظر برسد. در حالی که فایبرگلاس مشکلات خوردگی را که تله چربی های فولادی و بتن ایجاد می کند، تجربه نمی کند، چالش های دیگری نیز دارد.

سختی : فایبرگلاس یک ماده  بسیار سفت و سخت و شکننده است. در نتیجه در صورت عدم نصب صحیح مستعد ترک خوردگی و خرابی سازه است. یک اشتباه  ناگهان چربی گیر فایبرگلاس شما را دچار نشت می کند. که این مسئله نشان می دهد استفاده از چربی گیر فایبرگلاس در مواردی که با سهل انگاری نصابان یا کارکنان کاربری روبرو گردد گزینه ای خوب نیست.

نقاط ضعف چربی گیر فایبرگلاس : اتصالات ورودی و خروجی معمولاً از لوله های PVC یا فایبرگلاس جداگانه ساخته می شوند. آنها توسط چسب یا واشر به محفظه اصلی چربی گیر فایبرگلاس  متصل می شوند و آن اتصالات نقاط تنشی بالقوه ای هستند که می توانند بشکنند یا منجر به نشتی شوند. اگر چربی‌گیر فایبرگلاس را برای نصب در محل کاربری خود در نظر می‌گیرید، یا یکی از آن‌ها را دارید که می‌خواهید جایگزین کنید، به خاطر داشته باشید که چربی‌گیرهای فایبرگلاس گاهی اوقات با زمان طولانی‌تری برای تولید آن همراه هستید. اگر چند هفته یا چند ماه از قبل برنامه ریزی می کنید، ممکن است مشکلی نداشته باشد، اما اگر تله فایبرگلاس جایگزینی برای یک واحد خراب است، ممکن است تا زمانی که تله جدید برسد، سیستم تصفیه کننده واحد شما از کار بیفتد. اگر این انتظار برای شما غیرعملی است، یا اگر از فایبرگلاس به دلیل تمایل آن به ردیابی محتاط هستید، ممکن است تله ای را در نظر بگیرید که از یک پلاستیک بادوام (مانند پلی اتیلن) ??ساخته شده است که بسیاری از مزایای فایبرگلاس را دارد، اما سخت تر و محکم تر است. کمتر مستعد نشتی و شکستگی است. دوام و طول عمر تنها یکی از جنبه های انتخاب چربی گیر است. اگر می‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری در مورد انتخاب چربی‌گیر داشته باشید، لطفاً با همکاران ما در پایپ گستر تماس بگیرید. تلفن تماس با همکاران بنده در گروه صنعتی پایپ گستر 09126721109 - 09333885057

مزایای چربی گیر فایبرگلاس :

استفاده از چربی گیر فایبرگلاس  ممکن است دارای آن عیب های بالا باشد اما این نوع از سیستم ها ضمن سادگی کاربرد، هزینه بسیار کمتری را به همراه دارد. با توجه به اینکه چربی دارای وزن مخصوص کمتر از فاضلاب می باشد، در صورت ایجاد شرایط محیطی مناسب، چربی موجود در فاضلاب به راحتی به سطح فاضلاب آمده و می توان آن را از جریان فاضلاب حذف کرد. استفاده از چربی گیر فایبرگلاس این شرایط را برای فاضلاب آشپزخانه ها فراهم می کند و در صورت کاربری مناسب، قادر به حذف بیش از 98 درصد چربی موجود در جریان فاضلاب خواهد بود.

مهمترین مزایای چربی گیر های فایبرگلاس که در خطوط تولید شرکت پایپ گستر تولید می گردد به شرح زیر است  :

1- قابلیت ساخت و مونتاژ چربی گیر فایبرگلاس در محل پروژه

2- قابلیت ساخت چربی گیر فایبرگلاس در ابعاد دلخواه ( بزرگ ، متوسط ، کوچک )

3-ایزولاسیون کامل و بدون بو

4-مقاومت بسیار بالای چربی گیر فایبرگلاس  در مقابل خوردگی و مواد شیمیایی

5-حمل و نصب آسان چربی گیر فایبرگلاس

6-قابلیت جابجایی محل استقرار

7- عمر طولانی و ماندگاری بالای چربی گیر فایبرگلاس

8- عدم نیاز به عایقکاری و تعمیر

9= بالاترین عملکرد جداسازی ذرات چربی از فاضلاب بدلیل استفاده از مدیا و اندازه گیری دقیق مقاطع

10-برخورداری از ونت خروجی هوا جهت دفع بوی ناشی از لیز شدن چربی

11- دارای سبد آشغالگیر قابل تعویض

12-دارای دو دریچه جهت بازدید دوره ای

تفاوت چربی زداها با چربی گیر در چیست ؟

در حالی که مردم ممکن است از اصطلاح چربی گیر برای توصیف هر فناوری که مواد  ( روغن و چربی و مواد چرب )FOG را از ایجاد مشکلات جلوگیری می کند استفاده کنند ، اما تعریف خاصی دارد. برخی از تغییرات جزئی وجود دارد که هنگام خرید سیستم مدیریت چربی ها وروغن ها ، آگاهی از آنها به شما کمک می کند.

خوشبختانه تنها دو تفاوت عمده وجود دارد: چربی گیر رستوران اولی به عنوان جریان کمتر از 50 گالن در دقیقه طبقه بندی می شود و اما چربی زداها  با جریان بیشتر از 50 گالن در دقیقه طبقه بندی می شود. تقریباً اینطور است: جریان چربی زد اها  بیشتر از 50 گرم در دقیقه است و چربی گیرها شامل هر چیزی کمتر می شوند. متوجه خواهید شد که این تعریف لزوما اندازه را به اندازه سرعت تعیین نمی کند. به همین دلیل ، اندازه واقعی یک چربی گیر یا تله چربی می تواند متفاوت باشد ، در حالی که جریان عامل تعیین کننده تا جایی است که قوانین نامگذاری پیش می رود. هر کدام که رستوران شما نیاز دارد به صورت موردی تعیین می شود و ممکن است با دستورالعمل های شهرداری شما تغییر کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با چربی گیرها به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.